Zoek de verschillen
Eerder dit jaar maakten wij kennis met een uitgedost exemplaar van de opgefriste Ford Fiesta. Zo'n ST is natuurlijk supergaaf, maar niet echt representatief voor de doorsnee modellenrange. De gewone Fiesta's moeten het zonder agressieve bumpers, grote velgen of een diffuser met sportuitlaat doen. Maar dat maakt ze niet meteen saai. Sinds de facelift van begin dit jaar beschikken alle Fiesta's over een grote chromen grille die sterk aan een bepaald Brits merk doet denken. De meningen daarover verschillen, maar persoonlijk vind ik het erg chique staan, vooral in combinatie met de Panther Black metallic lak van € 600.
Met het spotten van de overige wijzigingen heb ik meer moeite, afgezien van de grille is er namelijk niet zoveel veranderd. Verder dan een nieuwe bumper, andere luchtinlaten en achterlichten met een gewijzigde lay-out kom ik niet. Dat is ook niet zo erg, de alweer uit 2008 stammende Fiesta ziet er namelijk nog steeds modern en leuk uit. Ons testexemplaar is een vijfdeurs met het Titanium uitrustingsniveau. Voor een bedrag van € 1.500 krijg je dan onder andere projectiekoplampen, chroomlijsten, mistpitten en fraaiere velgen mee. Het zijn allemaal geen noodzakelijke opties, maar een standaard Fiesta knapt er wel flink van op.
2022 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale
2018 - Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100
2018 - Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost ST-3
2017 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium
2013 - Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2
2012 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic
2009 - Ford Fiesta 1.6 Sport
2008 - Ford Fiesta 1.4 16V Titanium
2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura