Reageren
Reacties
MarcelN
· 12 mei 2013 om 17:21
Bij de plus hoort zeker het vermogen om een forse aanhanger/caravan/paardentrailer te trekken. Dat is zeker niet gebruikelijk bij een Hybride....Persoonlijk zou ik voor de Awd D5 gaan met een tuning pakketje. Ik heb vraagtekens bij het gewicht en de restwaarde op termijn.
Dirk-Jan Dalhuisen (redacteur):
Het trekgewicht is inderdaad ook een belangrijk pluspunt van de V60 Plug-in Hybrid. Dat je tot 1.800 kg mag trekken, is, zoals je zelf al aangeeft, niet gebruikelijk bij een hybride en derhalve zeker mooi meegenomen. Om het overzichtelijk te houden, benoemen we altijd maximaal drie plus- en drie minpunten, vandaar dat het trekgewicht in het rijtje pluspunten niet expliciet vermeld staat (in tegenstelling tot in het verslag zelf).bee
· 12 mei 2013 om 22:58
wie nu nog durft te beweren dat hybrides nergens goed voor zijn............
Ram
· 26 mei 2013 om 15:01
Voor het prijsverschil met andere hybrides kan ik 10 jaar lang iedere vakantie een huisje huren en heb ik geen caravan nodig
Edward
· 3 juni 2013 om 21:42
Is het een optie om een nieuwe uit Frankrijk te halen en nog in 2013 op 0% bijtelling te rijden? Ik verhuis over een maand van Fr nr Nl en kan een nieuwe leaseauto uitzoeken. Wil de leasemaatschappij hieraan meewerken?
Mvrgr.
Edward Nieuwenhuys
Het lijkt zeker de moeite waard om dit aan je leasemaatschappij voor te leggen. Vanwege de verscherpte bijtellingswetgeving (die in 2014 ingaat) is er een enorme run op V60 Plug-in Hybrids uit het buitenland, omdat dat de enige manier is om de auto nog in 2013 op kenteken te krijgen (en dus zeker te zijn van 0% bijtelling).
Bestel je nu een nieuwe in Nederland, dan staat 'ie pas in 2014 op kenteken en betaal je geen 0, maar 7% bijtelling (het nieuwe tarief dat met ingang van 2014 ingaat). Bovendien rijd je dan wel het gefacelifte model, met als grootste verschil de licht gewijzigde neus.
Of je leasemaatschappij hiermee instemt, is vermoedelijk - gevoelsmatig - per maatschappij verschillend. Ik kan je dan ook niet met zekerheid zeggen of je eigen leasemaatschappij hiervoor open staat, maar je kunt het natuurlijk altijd een kans geven. Veel succes!
(DJD)
Mvrgr.
Edward Nieuwenhuys
Dirk-Jan Dalhuisen (redacteur):
Beste Edward,Het lijkt zeker de moeite waard om dit aan je leasemaatschappij voor te leggen. Vanwege de verscherpte bijtellingswetgeving (die in 2014 ingaat) is er een enorme run op V60 Plug-in Hybrids uit het buitenland, omdat dat de enige manier is om de auto nog in 2013 op kenteken te krijgen (en dus zeker te zijn van 0% bijtelling).
Bestel je nu een nieuwe in Nederland, dan staat 'ie pas in 2014 op kenteken en betaal je geen 0, maar 7% bijtelling (het nieuwe tarief dat met ingang van 2014 ingaat). Bovendien rijd je dan wel het gefacelifte model, met als grootste verschil de licht gewijzigde neus.
Of je leasemaatschappij hiermee instemt, is vermoedelijk - gevoelsmatig - per maatschappij verschillend. Ik kan je dan ook niet met zekerheid zeggen of je eigen leasemaatschappij hiervoor open staat, maar je kunt het natuurlijk altijd een kans geven. Veel succes!
(DJD)