Volkswagen Passat Variant GTE 1.4 TSI PHEV Highline

- 7 januari 2016

Blijvertje

Het jaar 2015 was een bijzonder jaar voor Volkswagen. 'Dieselgate' is een dieptepunt in haar lange leven. Aan de Nederlandse verkoopcijfers is dat niet te merken; het merk prijkt bovenaan de lijst en één op de acht verkochte auto's is een Volkswagen. Grote verrassing in de verkooplijsten is de Passat. In 2014 stond hij nog op een 66e plek, maar in een jaar steeg hij naar een verdienstelijke 6e positie. De enorme stijging in verkopen komt vooral op het conto van de GTE. Met slechts 7% bijtelling - net als de Golf GTE - is het één van de weinige in zijn klasse die fiscaal zo aantrekkelijk waren. In 2016 verandert dit aanzienlijk. Van de aanschafprijs moet nu 15% bij het salaris worden geteld. Of de auto nu nog steeds interessant is, moet blijken.

218 pk
400 Nm
225 km/h
7,6 s
6,8 (1.6) l/100km
37 g/km
A
22%
€ 31.350
€ 59.031
€ 1.082 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Peugeot 508 SW HYbrid 225 e-EAT8 Blue Lease Allure

  • Skoda Superb Combi 1.5 TSI Greentech Sportline Business

  • Ford Mondeo Wagon Hybrid eCVT ST-Line

  • Audi A4 40 TFSI

  • Mercedes-Benz C-klasse Estate C 200 d AMG Line

  • Volvo V60 D4 Momentum

  • Renault Talisman Estate Energy dCi 160 EDC Intens

  • Kia Optima Sportswagon GT 2.0 T-GDi AT6

  • 2020 - Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI Elegance Business R

  • 2015 - Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

  • 2012 - Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TSI

  • 2011 - Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

  • 2009 - Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Bluemotion Comfortline

  • 2007 - Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI BlueMotion Business

  • 2006 - Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline