Vliegende start
Nu we een week met de V60 Plug-in Hybrid op pad zijn geweest, kunnen we wel begrijpen dat de Zweden zo'n vliegende start hebben gehad. Volvo's eerste productiehybride koppelt vlotte prestaties aan een laag verbruik - ruim 1 op 20 is nog altijd een keurige waarde - en imponeert vooral vanwege de doordachte en verfijnd werkende aandrijflijn. In een comfortabele auto als de V60 komt zo'n soepele motor natuurlijk prima tot z'n recht. Al met al dus een heel prettige auto om je kilometers mee te maken.
Wat daarin zeker ook meespeelt, is de riante uitrusting: Volvo levert de V60 Plug-in Hybrid uitsluitend in de meest uitgebreide Summum-variant. Daar betaal je flink voor - met wat leuke opties til je de vanafprijs van 64 mille zó over de 70.000 euro heen - maar je krijgt er aan de andere kant wel een heel plezierige auto voor terug. Wie nog wil profiteren van 0% bijtelling, zal een V60 Plug-in Hybrid uit het buitenland moeten halen; een nieuwe wordt pas in 2014 op kenteken gezet en gaat je derhalve 7% bijtelling kosten. Waarbij je dan wel in het gefacelifte model rijdt.
- Verfijnde, doordachte aandrijflijn
- Luxueus en comfortabel
- Goede prestaties bij laag verbruik...
- ... maar niet zo laag als beloofd
- Forse aanschafprijs
- Relatief weinig ruimte