Hyundai i30 1.6 GDI i-Magine

Arnold van Schepen - 30 maart 2013

Brave borst

Koop je een i30, dan koop je een dijk van een auto, zo simpel is het. Het gehele pakket maakt duidelijk waarom Europese autofabrikanten de Zuid-Koreanen met argusogen bekijken. De bouwkwaliteit en afwerking zijn top, hij is prima uitgerust en hij ziet er goed uit. De kneep zit 'm in het feit dat deze Hyundai in alles Duits degelijk aanvoelt, dus ook in het weggedrag. Op zichzelf is dat een compliment, maar het had Hyundai gesierd als de i30 net even iets sportiever afgestemd zou zijn. Dat zou in de eerste plaats prima bij zijn uiterlijk passen, maar het zou ook een duidelijk statement zijn om de verschillen met de Duitse concurrentie te benadrukken. Deze Koreaanse driedeurs is net K3: ziet er leuk uit, stoot niemand voor de borst, maar is een tikkeltje te braaf. Een snufje meer rijplezier zou de i30 driedeurs goed doen.

  • Bouwkwaliteit / materiaalgebruik
  • Wegligging
  • Prima stoelen / achterbank
  • Geen 'geheugen' voorstoelen
  • Start-stopsysteem af en toe traag
  • Dode hoek A- en C-stijl
135 pk
164 Nm
190 km/h
9,9 s
7,0 (5) l/100km
118 g/km
C
22%
€ 17.995
€ 25.495
€ 467 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Volkswagen Beetle 1.2 TSI Design

  • Kia Pro_cee'd 1.6 CVVT Seven

  • Kia Pro_cee'd GT 1.6 GDI-T First Edition

  • 2020 - Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2

  • 2018 - Hyundai i30 Wagon 1.4T DCT Premium

  • 2017 - Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition

  • 2015 - Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi Business Edition

  • 2012 - Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi i-Catcher

  • 2012 - Hyundai i30 1.6 GDI i-Catcher

  • 2009 - Hyundai i30 CW 1.4 CVVT DynamicVersion Blue

  • 2009 - Hyundai i30 CW 1.6 CRDi VGT HP StyleVersion

  • 2007 - Hyundai i30 1.6 CRDi VGT HP i-Catcher