Ford Kuga 2.0 TDCi 163pk Powershift Titanium

- 10 februari 2013

Elf mille goedkoper instappen

Tijdens de persconferentie werd nogmaals aangehaald dat de eerste generatie Kuga geen groot succes was in Nederland. Doelstelling voor deze nieuwe auto is om in plaats van 100 verkopen per jaar, naar 100 verkopen per maand te gaan. Hiervan zal 88% voor rekening van de 1.6 Ecoboost - met 150 of 182 pk - komen. Omdat SUV's taboe zijn in de leasemarkt, zal deze auto niet of nauwelijks zakelijk gereden worden in Nederland. Jammer, want de door ons gereden dieselmotor beviel ons zeer. Omdat de Kuga nu wel met een echte instapper beschikbaar is, is de auto vanaf ruim 11.000 euro minder te bestellen. Daarbij zijn de optiepakketten met de genoemde innovatieve hulpmiddelen niet al te duur - net geen 2.000 euro per pakket, met twee pakketten in totaal. Dit zal meer kopers naar de Ford-showroom trekken en naar onze mening verdient de nieuwe Kuga het om een succesvol leven tegemoet te gaan.

  • Strak weggedrag
  • Veel binnenruimte
  • Betaalbare luxe en veiligheid
  • Drukke middenconsole
  • Dieselmotor voor Nederland minder gewild
  • Zijdelingse steun voorstoelen niet optimaal
163 pk
340 Nm
196 km/h
10,4 s
10,2 (6.2) l/100km
162 g/km
G
22%
€ 32.465
€ 55.645
€ 1.020 / maand
€ 460 - € 495 / kwartaal
  • Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+

  • Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive

  • Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD i-Catcher

  • Mitsubishi Outlander PHEV Instyle +

  • BMW X3 sDrive18d High Executive

  • Nissan X-Trail 1.6 DCI Tekna

  • 2020 - Ford Kuga 2.5 Plug-In Hybride ST Line X

  • 2017 - Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line

  • 2013 - Ford Kuga 1.6 Ecoboost Titanium

  • 2009 - Ford Kuga 2.5T Titanium

  • 2008 - Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium