Elf mille goedkoper instappen
Tijdens de persconferentie werd nogmaals aangehaald dat de eerste generatie Kuga geen groot succes was in Nederland. Doelstelling voor deze nieuwe auto is om in plaats van 100 verkopen per jaar, naar 100 verkopen per maand te gaan. Hiervan zal 88% voor rekening van de 1.6 Ecoboost - met 150 of 182 pk - komen. Omdat SUV's taboe zijn in de leasemarkt, zal deze auto niet of nauwelijks zakelijk gereden worden in Nederland. Jammer, want de door ons gereden dieselmotor beviel ons zeer. Omdat de Kuga nu wel met een echte instapper beschikbaar is, is de auto vanaf ruim 11.000 euro minder te bestellen. Daarbij zijn de optiepakketten met de genoemde innovatieve hulpmiddelen niet al te duur - net geen 2.000 euro per pakket, met twee pakketten in totaal. Dit zal meer kopers naar de Ford-showroom trekken en naar onze mening verdient de nieuwe Kuga het om een succesvol leven tegemoet te gaan.
- Strak weggedrag
- Veel binnenruimte
- Betaalbare luxe en veiligheid
- Drukke middenconsole
- Dieselmotor voor Nederland minder gewild
- Zijdelingse steun voorstoelen niet optimaal