Ford Kuga 2.0 TDCi 163pk Powershift Titanium

- 10 februari 2013

Smart Utility Vehicle

SUV staat voor Sports Utility Vehicle, dat dachten we tenminste. Ford vervangt Sports echter voor Smart. Het lijkt weer een typische marketingtruc, maar dat is niet de gehele waarheid. Slim is de Kuga vooral door de handige hulpmiddelen waarmee hij - optioneel - mee is voorzien. Buiten de zaken die al te vinden zijn in bijvoorbeeld de Focus, beschikt de testauto ook over een 'hands-free' achterklep en Intelligent All Wheel Drive.

Op onverhard of glad wegdek is dit laatste systeem erg handig. Door middel van sensoren berekent de auto zelf welk percentage van het vermogen naar elk van de wielen moet gaan om een zo goed mogelijke grip te verkrijgen. Proefondervindelijk blijkt dit perfect te werken en heb je ook op onverhard altijd de perfecte grip. Iets geheel anders is de automatisch openende achterklep. Zonder dat je een knopje op de sleutel hoeft in te drukken, open je de achterklep met enkel een voet onder de achterbumper te houden. Niet alleen openen gaat op deze manier makkelijker - zeker als je je handen vol hebt met boodschappen - ook het sluiten van de klep gaat op dezelfde manier. Dit systeem is an sich niet uniek, maar de Kuga is wel de eerste in z'n klasse die over zo'n optie beschikt.

163 pk
340 Nm
196 km/h
10,4 s
10,2 (6.2) l/100km
162 g/km
G
22%
€ 32.465
€ 55.645
€ 1.020 / maand
€ 460 - € 495 / kwartaal
  • Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+

  • Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive

  • Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD i-Catcher

  • Mitsubishi Outlander PHEV Instyle +

  • BMW X3 sDrive18d High Executive

  • Nissan X-Trail 1.6 DCI Tekna

  • 2020 - Ford Kuga 2.5 Plug-In Hybride ST Line X

  • 2017 - Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line

  • 2013 - Ford Kuga 1.6 Ecoboost Titanium

  • 2009 - Ford Kuga 2.5T Titanium

  • 2008 - Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium