Hyundai i40 1.7 CRDI i-Catcher

Arnold van Schepen - 2 juni 2012

Geduchte concurrent

Hyundai heeft met de i40 een ijzersterke auto in zijn modellengamma, letterlijk en figuurlijk. De kwaliteit en afwerking staan op een hoog niveau en de auto is erg rijk uitgerust. De 136 pk sterke 1.7 CRDi past mooi bij de auto, voor de Nederlandse wegen is de i40 met deze motor prima gemotoriseerd. Met een handbak zullen de prestaties alleen maar beter uitvallen, de automaat is er vooral voor bestuurders die voor comfort gaan of vanwege rijbewijstechnische beperkingen. Bovendien heeft de automaat nadelige gevolgen voor de uitstoot en het milieulabel. Niet dat wij daarvan veel gemerkt hebben, want na een week rijden kwamen we uit op 5,1 liter per 100 kilometer. Het zal de i40 sedan weinig moeite kosten om een grote groep bestuurders uit hun Europese D-segmenter te krijgen. Als de combinatie prijs/uitrusting nog niet voldoende is, dan de vijf jaar driedubbele garantie wel.

  • Bouwkwaliteit
  • Stil onderstel
  • Interieurruimte
  • Afwerking mist puntjes op de i
  • Conventionele automaat
  • Afstelling besturing / onderstel
136 pk
320 Nm
197 km/h
11,6 s
5,2 (6) l/100km
159 g/km
G
22%
€ 23.995
€ 41.490
€ 761 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Volvo S60 DRIVe 1.6D R-Design

  • BMW 3 Serie 320d EfficientDynamics Edition

  • Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX Business

  • Infiniti Q50 2.0T Performance

  • Honda Accord 2.0 VTEC Lifestyle

  • Volkswagen CC 2.0 BlueTDI

  • Seat Exeo 2.0 TDI 105kw Sport

  • Peugeot 508 1.6 e-HDi Active

  • Mazda 6 2.0 SkyActiv-G GT-M

  • 2015 - Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi Blue Business Edition

  • 2011 - Hyundai i40 CW 1.7 CRDi Business Edition