Reëel verbruik
Nadeel van het ontbreken van de turbo is dat de auto op hogere snelheden wat onrustiger is. Niet zozeer in het rijgedrag, maar wel in het geluid. Ondanks de aanwezigheid van een zesde versnelling maakt de motor rond de 120 km/h behoorlijk toeren wat gepaard gaat met een monotoon gebrom. Ook het verbruik vaart natuurlijk niet zo wel bij het gretig toeren maken. Suzuki komt met een opgegeven waarde van 6,5 liter per 100 kilometer, zo'n liter meer dan een gelijkgemotoriseerde concurrent met een turbomotor. Helaas moesten we constateren dat er geen aanvullende technieken op de Suzuki te vinden waren om het verbruik laag te houden. Startstop en een schakelindicatortje doen soms al wonderen. De bediening van de boardcomputer - met een pinnetje tegen het tellerglas - is helaas niet zo praktisch dat je de verschillende gegevens tijdens het rijden makkelijk kan bijhouden. Toch moeten we dit onderdeel niet in mineur eindigen, want het moet Suzuki wel nagegeven worden dat het praktijkverbruik met 6,9 liter per 100 kilometer redelijk in de buurt lag van de fabrieksopgave. Gezien de omstandigheden met overdag zelfs zeer strenge vorst, is dit toch netjes. Dan hebben we toch liever een reële opgave die wat hoger ligt, dan mooi voorgespiegelde waarden die in de praktijk onhaalbaar blijken.