Feestnummer
Al is het dan misschien geen echt boodschappenautootje, Suzuki heeft zelf wel voor ogen dat ie ook voor die dagelijkse zaken gebruikt moet worden. Dat blijkt wel bij de eerste meters die je maakt, want daar lijkt de Swift best een beetje tam. Dat heeft er niet in de laatste plaats mee te maken dat Suzuki heeft gekozen voor een conventionele motor waar de luchttoevoer zich niet geholpen weet door een turbo. Pas bij 6.900 toeren per minuut wordt het maximale vermogen geleverd en de opbouw daar naartoe verloopt redelijk gelijkmatig. Het zorgt er in ieder geval wel voor dat de auto inderdaad breed inzetbaar is. Maar uiteraard brengt de auto het meeste plezier als je hem even flink doorhaalt. De rauwere sound uit de sportuitlaten ondersteunt dan het andere karakter dat de auto krijgt. Je moet de auto op toeren houden om het uiterste eruit te persen, waardoor het meer van de bestuurder vraagt, maar waardoor je wel meer rijplezier hebt. Daarbij danst de Swift Sport redelijk lichtvoetig door de bochten. Het stabiliteitssysteem is wat ons betreft net wat te bemoeierig, maar je kan toch heerlijk strakke bochtjes draaien zonder dat de Swift het echt moeilijk krijgt. Wat ons betreft is deze sportieve Suzuki een echt feestnummer.