Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Gold

- 9 juli 2011

Lanciadesign

Op de stoelen zit je - ondanks de wat korte zittingen - best heel aardig. Standaard kennen ze dan ook hoogteverstelling en instelbare ondersteuning van de rugleuning. Achterin is de ruimte zoals je die van een compacte auto kan verwachten. Niet heel royaal, maar het is te doen. Lange personen zullen wat moeite hebben met de aflopende daklijn. Voor het eerst beschikt een Ypsilon over twee extra portieren, waarmee de passagiers makkelijk de achterbank kunnen bereiken. Toch is het uiterlijk een duidelijk product van zijn voorganger en het actuele Lanciadesign zoals bij de Delta. In de zilvergrijze uitvoering die wij reden is het met zijn vloeiende kromme lijnen die duidelijk ergens vandaan komen en naartoe gaan al een leuke verschijning. Een en ander wordt geaccentueerd met chromen accenten, privacy glass en felle lampunits. Toch kan het allemaal nog veel specialer gemaakt worden met de voor Lancia zo kenmerkende B-colore-uitvoeringen en een leuke setje velgen eronder.

85 pk
145 Nm
176 km/h
11,9 s
onb (4.2) l/100km
99 g/km
B
22%
€ 15.000
€ 16.625
€ 305 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • Hyundai i20 1.4i i-Catcher

  • Fiat Panda CNG TwinAir Turbo 80 CNG Lounge

  • Mazda 2 1.3hp BiFuel GT-M

  • Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

  • Chevrolet Aveo 1.4 16v LS

  • Suzuki Swift 1.2 Exclusive

  • Dacia Sandero 0.9 TCe 90 LaurĂ©ate

  • Peugeot 206+ 1.4 XS

  • 2007 - Lancia Ypsilon 1.4 16v Sport by MomoDesign