Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Gold

- 9 juli 2011

Luxe

In zijn bediening is de compacte Lancia niet heel erg uitgesproken. Zowel de pedalen, de pook als het stuurwiel laten zich licht bedienen, waarbij het stuurwiel met de city-stand zelfs nog lichter kan worden ingesteld. Bij het inparkeren geeft dat net even wat meer gemak. De scherpte bij het sturen en de demping passen goed bij het wendbare karakter van een stadsautootje, want er wordt op een prettige manier een balans gevonden tussen gevoel en comfort. Comfort is sowieso goed aanwezig, want een Lancia is immers nooit karig uitgerust. De nieuwe slogan 'Luxury is a right' geeft al aan dat het Italiaanse merk luxe bereikbaar wil maken. Onze testauto was een Gold-uitvoering, de instapversie. Evengoed beschik je dan bijvoorbeeld over elektrische bedienbare ramen en spiegels, airconditioning, radio/cd-speler en luxe bekleding. Zo zijn de zittingen bekleed met een suède-achtig materiaal en zien we leer op de portieren. Daarom is het jammer dat op sommige plekken weer erg hard materiaal gebruikt is, zoals bij de deurgrepen en het dashboardkastje, toch items die je regelmatig in je vingers hebt.

85 pk
145 Nm
176 km/h
11,9 s
onb (4.2) l/100km
99 g/km
B
22%
€ 15.000
€ 16.625
€ 305 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • Hyundai i20 1.4i i-Catcher

  • Fiat Panda CNG TwinAir Turbo 80 CNG Lounge

  • Mazda 2 1.3hp BiFuel GT-M

  • Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

  • Chevrolet Aveo 1.4 16v LS

  • Suzuki Swift 1.2 Exclusive

  • Dacia Sandero 0.9 TCe 90 Lauréate

  • Peugeot 206+ 1.4 XS

  • 2007 - Lancia Ypsilon 1.4 16v Sport by MomoDesign