Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Gold

- 9 juli 2011

Belastingvrij

Die bereikbaarheid wordt vergroot doordat alle uitvoeringen van de Ypsilon in de belastingvrije categorie vallen. Dat wil zeggen dat er geen BPM bij aanschaf betaald hoeft te worden en dat je bovendien de komende tweeënhalf jaar vrijgesteld bent van motorrijtuigenbelasting. In augustus wordt de Ypsilon leverbaar met 1.2 viercilinder die zowel op benzine als LPG loopt en wij reden nu met de bekende tweecilindermotor. Net als bij de Fiat 500C valt het motorgeluid direct op. Waar we het bij de kleine Fiat nog als retro konden bestempelen, past het geluid toch minder bij de Ypsilon. Met name rond de 2.000 toeren zwelt het behoorlijk aan en is de resonantie zelfs voelbaar door de bodemplaat. Het bijzondere is dat het blok zich zowel daaronder als daarboven aanmerkelijk rustiger gedraagt. Gevolgen voor de power van het blokje heeft het lage aantal cilinders echter niet, want na een klein turbogat komt de gang er flink in en merk je aan niks dat de twee cilinders minder inhoud hebben dan een pak melk.

85 pk
145 Nm
176 km/h
11,9 s
onb (4.2) l/100km
99 g/km
B
22%
€ 15.000
€ 16.625
€ 305 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • Hyundai i20 1.4i i-Catcher

  • Fiat Panda CNG TwinAir Turbo 80 CNG Lounge

  • Mazda 2 1.3hp BiFuel GT-M

  • Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

  • Chevrolet Aveo 1.4 16v LS

  • Suzuki Swift 1.2 Exclusive

  • Dacia Sandero 0.9 TCe 90 Lauréate

  • Peugeot 206+ 1.4 XS

  • 2007 - Lancia Ypsilon 1.4 16v Sport by MomoDesign