Forse investering
Zelfs in de 'Sport'-modus blijft comfort uiteindelijk de overhand houden en moedigt de Eos niet aan tot sportief rijden. Dat is in de regel ook meer het terrein van een echte roadster, terwijl een CC juist vooral om het comfort wordt aangeschaft. Bijna vanzelf drijft dan ook de vraag boven in hoeverre de 2.0 TSI en de Eos bij elkaar passen. Het is onbetwist een fijne motor en bovendien de enige benzinemotor die aan de heerlijke DSG-transmissie kan worden gekoppeld, maar met een vanafprijs van ruim 44 mille (inclusief DSG) vergt de top-Eos wel een forse investering. De 160 pk sterke 1.4 TSI doet op papier nauwelijks onder voor de tweeliter, maar is prijstechnisch wel een stuk toegankelijker en lijkt bovendien mans zat voor de Eos. Tegenover de relatief hoge prijs zet de Eos echter ook voordelen: fijne stoelen, comfortabele rijeigenschappen en een veelzijdige kapconstructie maken de vernieuwde Eos tot een keurige CC die niet bijzonder opwindend is, maar waar tegelijkertijd maar weinig op aan valt te merken.
- Kapconstructie
- Aandrijflijn
- Comfortabel karakter
- Prijs
- Hoofdruimte achterin