Uit de wind
Wil je koste wat kost uit de wind zitten, dan kun je beter voorin de Eos plaatsnemen. Verscholen tussen twee windschermen - één achter de voorstoelen en één boven de voorruit - zorgen stevige, maar comfortabele stoelen voor een goede ondersteuning van het lichaam. Gecombineerd met een goed naar je toe te halen stuurwiel levert dat een fijne zitpositie op. Eenmaal onderweg kun je de aandacht gemakkelijk op de weg houden: de knoppen op het dashboard laten zich op de tast bedienen door de eenvoudige opbouw van het dashboard. Voor het uiterlijk van de Eos geldt eigenlijk exact hetzelfde: ook hier is het Duitse Gründlichkeit wat de klok slaat. De redelijk uitgesproken styling van het front en de achterzijde werd bij de facelift wat geneutraliseerd en dankzij een nieuwe, typische Volkswagen-saus gaat de auto tegenwoordig wat ingetogener over straat. Om de Eos toch wat meer schwung te geven, waardeerde Volkswagen onze testauto op met een Highline-pakket, dat onder meer fraaie kersrode achterlichten en wat subtiele chromen accenten toevoegt. Het Ambiente-pakket vrolijkt ook het van zichzelf vrij sombere interieur van de Eos wat op.