DSG
De eerste reactie op het ontbreken van een handbak op de RS-uitvoering was een teleurgestelde. Het brengt toch meestal net wat meer emotie in het rijden, maar de DSG-versnellingsbak heeft die teleurstelling snel doen vergeten. De verschillende karakters van de versnellingsbak vullen elkaar goed aan, waardoor desgewenst redelijk ontspannen of sportief gereden kan worden in de automatische stand. Ook handmatig sequentieel schakelen behoort tot de mogelijkheden. Hiervoor moet de pook wel echt in de handmatige stand staan, want wanneer je het heft in handen neemt met de flippers achter het stuur vanuit een automatische stand, is de Fabia gauw geneigd om de touwtjes toch zelf weer in handen te nemen. Uiteraard gelden alle pluspunten van een dubbele koppeling ook in dit geval en is er naast naadloze overgangen sprake van relatief gunstige verbruikscijfers. Met een testverbruik van net boven de zeven liter per 100 kilometer koppelt de Fabia een heel net verbruik aan zijn prestaties, ook al is dit nog altijd een liter meer dan wat de fabriek optimistisch opgeeft.

Citroën C3 1.6 VTi Exclusive

Seat Ibiza 1.9 TDI 105pk Sport-Up

Honda Jazz Hybrid 1.4 Hybrid Elegance

Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus

Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Dynamic

Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

Renault Zoe Zen

Honda Jazz 1.4i Elegance

Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline

Toyota Yaris 1.3 VVT-i Executive

Kia Rio 1.1 CRDi Super pack

Volkswagen Polo 1.4 Comfortline







