Te bekend
Waar het exterieur subtiel aangedikt is, moet je binnenin met een vergrootglas op zoek naar de wijzigingen. Uiteraard springen de stoere sportstoelen met stoere gestikte RS-logo's direct in het oog, maar dan heb je het - naast enkele verdwaalde logo's - ook wel weer gehad. Het dashboard is verder vooral degelijk en sober. Alle instrumenten zijn handig vormgegeven en zeer doeltreffend, maar je verwacht van een flink duurdere Fabia met flink betere prestaties toch net iets aparters aan de binnenkant. De materialen en afwerking zijn van een redelijk niveau, maar op details niet helemaal lekker. Neem de handgreep om de portieren te openen, die beweeg je met gemak ook in richtingen waar hij niet heen hoort te bewegen. Als je dan ziet dat Škoda die bij andere modellen prima voor elkaar heeft, vraag je je af waarom hier zo'n fragiel stukje plastic is gebruikt. De ruimte is weer een dikke plus van deze compacte auto. Ook achterin zit je daarom prima, maar voorin zelfs vorstelijk, omdat je daar plaats kan nemen in de sportief gevormde stoelen die op een comfortabele manier toch stevig zijn. En het stukje comfort dat ze brengen, is precies wat je verlangt met het stugge onderstel en de dunne bandjes om de zeventienduims velgen.
Citroën C3 1.6 VTi Exclusive
Seat Ibiza 1.9 TDI 105pk Sport-Up
Honda Jazz Hybrid 1.4 Hybrid Elegance
Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Dynamic
Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic
Renault Zoe Zen
Honda Jazz 1.4i Elegance
Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline
Toyota Yaris 1.3 VVT-i Executive
Kia Rio 1.1 CRDi Super pack
Volkswagen Polo 1.4 Comfortline