Vorm boven functie
Ook het interieur weet te overweldigen door het rijkelijke gebruik van zacht gelooid leder met piping, blinkend chroom en fraaie houtpanelen die er ook daadwerkelijk als hout uitzien. Overal waar je kijkt of voelt zitten hoogwaardige materialen die je normaliter gedurende je hele leven nooit in een doorsnee auto tegen zult komen. Zelfs de hemel en zonnekleppen zijn bekleed met contrasterend suède. Dit is een interieur zoals alleen de Britten of Italianen het kunnen vormgeven. Vorm gaat boven functie. Dat merk je ten eerste aan het touchscreen navigatiesysteem en de Jaguar Drive Selector die het dashboard een cleane en opgeruimde aanblik geven. Er heerst geen overdaad aan knopjes of schakelaars die het blikveld domineren, maar mooie verchroomde ventilatieopeningen en een klassieke klok bepalen het beeld. Tegelijkertijd is dit ook de achilleshiel van de Jaguar. De bediening via het touchscreen verloopt namelijk traag en omslachtig, het scherm zelf laat aan afleesbaarheid te wensen over. Juist dit verwacht je niet in een auto van meer dan een ton in waarde. In deze LWB is dat echter de zorg van de chauffeur. Als Lord of Sir neem je uiteraard achterin de XJ plaats. Dankzij de extra lengte van 12,5 centimeter heerst er zeker geen gebrek aan beenruimte, maar door de aflopende daklijn is de hoofdruimte voor deze klasse eigenlijk te beperkt. Ook mis je diverse gadgets uit Duitse automobielen, zoals elektrisch verstelbare individuele zetels of zonnerollo's die per knopdruk omhoog gaan.
Audi A8 4.2 TDI Pro Line +
Lexus LS 600hL President Line
Mercedes-Benz S-Klasse S400 Hybrid Lang
Porsche Panamera S Hybrid 3.0 V6
Lexus LS 600h L President
BMW ActiveHybrid 7 Lang
Volkswagen Phaeton V8 Highline Lang
BMW 7 Serie 740i High Executive
Audi S8 4.0 TFSI quattro Pro Line +
Audi A8 Hybrid Pro Line +