Volkswagen Transporter 2.0 BiTDI DSG Highline

Reageren

Het e-mailadres zal niet worden getoond op de site.

Reacties

jack
·
5 april 2011 om 17:03
ik heb de vorige versie ook gehad met 174 pk,maar ik toch het gevoel dat die vorige versie sterker en veel sneller was alleen meer herrie .vanuit stilstand b.v. stoplicht of i.d. zit er geen pit in de wagen die komt er langzaam in ook uit de bocht heeft die geen bothem power,ik heb zelf leren bekleding maar die stoelen missen ook steun,niet fijn om lang te rijden,voor de rest puike wagen
holbul
·
6 februari 2012 om 20:01
prima auto
Ronnie
·
19 juli 2012 om 18:46
Ik heb de 173 PK 4 jaar met plezier en zonder problemen gereden. Nu de 180 PK en vanaf het begin aangegeven bij de dealer (de waal) en bij pon dat de auto niet trekt bij het rijden met aanhanger in de derde en vierde versnelling,( waar ik de auto voor gekocht heb.)
Ben al een half jaar hiermee bezig maar wordt blijkbaar niet serieus genomen.
Ze hebben de motoren verandert in vier cilinders voor het verbruik maar hij verbruikt zelfs meer als de 2,5 liter 173 PK. (1 op 7,3)
Dus wat ze zeggen over de nieuwe motoren dat ze beter en zuiniger zijn,Ik kan er geen goed woord over zeggen.
En ze doen hier niks aan zowel de dealer de Waal niet als de inporteur
Wie heeft dit probleem ook???
Wolfgang
·
21 juli 2012 om 21:49
Nu bijna een maand in bezit en 5700km later kan ik ook bevestigen dat de oude 2.5 174PK gewoon sneller en zuiniger was dan de nieuwe 2.0 zogenaamd 180pk.
Uitvoering en gewicht zijn vergelijkbaar, beide handbak 4-motion.
Ik mis gewoon vermogen, waardoor je meer gas geeft en onzuiniger rijdt
Ronnie
·
27 juli 2012 om 22:14
Hallo wolfgang,
Heeft u dit ook aan gegeven bij de dealer?
Ik hoor steeds meer slechte verhalen over de nieuwe t5
Is geen goede reclame voor vw.
Henrie
·
2 augustus 2012 om 20:26
Hoi, onlangs ook overgestapt van de 174 PK naar de nieuwe T5 met 180 PK DSG en 4motion.
Ik heb het gevoel dat er maar 120 PK erin ligt trekt erg slecht denkt lang na met het wegrijden en het verbruik is inderdaad 1,5 liter hoger dan de 174 Pk T5 i.p.v. 1,5 liter minder.
Een testbank kan de oplossing bieden over het werkelijke vermogen, en het verbruik en ook de topsnelheid kunnen we deze hierin aanklagen want dat klopt niet.
het is zelfs zo als ze hieraan niet voldoen ze de auto terug moeten nemen.
De 174 PK is een machtige motor met zeer veel souplesse en je kunt zelfs als je 145Km/U rijdt 1 op 10 mee rijden.
Bernard
·
8 oktober 2012 om 22:05
Ik rijd de T5 4 motion nu 2 1/2 jaar en ben zeer tevreden. Km stand 95000. Goede reisauto voor mijn vele reizen naar Frankrijk heen en weer en een goede caravantrekker. Doorsnee genomen ongeveer 1 op 10 a 11 en met de caravan 1 op 8. Natuurlijk afhankelijk van snelheid en omstandigheden. Tot nu toe geen noemenswaardige problemen gehad.
johan
·
1 december 2012 om 23:30
ik had hiervoor een t4 102 pk ruim getuned naar 145+pk.
de t4 was heerlijk ruig er trok als een lier liep ruim 180 km/h verbruik 1 op 11 maar na 9 jaar werd het tijd voor een andere de t5 gp dus.
de t5 heeft 140 pk en weegt ruim 300 kg zwaarder.
hij is toch een fijne bus die zijn vermogen mooi uitsmeert over een brede powerband loopt toch 175 echte km/h.
de auto is 2 generaties verder en dat is te merken , wat een rust en een 6 bak,
t4 130 3000 toeren t5 130 2200 toeren.
en de t5 verbruikt ook minder ondanks het zware gewicht.
ik mis de roffel maar wil niet terug en ik hoop dat de t5 zo goed is als de t4.
henk
·
29 december 2012 om 20:32
Ik heb nu alle soorten transporters gereden de 2.4 de 2.5 tdi T4 en nu de 175 pk tdi met dsg bak en 130.000 op de teller en ik moet zeggen een gave wagen nu alleen nog een keer een goeie dsg bak ervoor ontwerpen,ze zijn alleen allemaal heel duur in onderhoud en verbruik.
#PAT
·
23 januari 2013 om 19:10
Ik heb ook sinds Juli 2012 mn nieuwe transporter van 180 pk, maar hij lijkt niet eens op de oude 5 cilinder 174 pk.
Lijkt wel wel of ik 60 pk mis.
Ben al diverse keren terug geweest naar de dealer, maar kom er geen steek verder.
Koop nooit meer zo'n bak
ome johan
·
7 juli 2013 om 22:57
ik heb nu een 140 pk carravelle en deze rijd super en zeer confortabel, pakt goed op van onderen in de lage toeren en is inderdaad zeer rusrig.
ik had een t4 102 pk maar goed getuned naar 140 pk+.
deze was gretig rebuust en ongelovelijk sterk, maar niet zo luxe en confortabel.
nee ik zou niet terug willen maar misde in het begin de t4 wel eens.
ik heb een 180 pk gereden maar deze viel tegen vandaar de keuze voor de 140 pk.
De 140 pk rijd ver boven de 180 km/h, in duitsland getest uiteraard.
maar het leuk zijn als vw er een 3 liter tdi uitvoering van uit bracht.
harry
·
15 maart 2014 om 23:35
Sinds 3 weken in bezit van 180 pk DSG L2H1 sotschi uitvoering ! In een woord fantastisch!
Heb al veel kilometers gemaakt in luxe wagens en MPV's maar deze VW doet er zeker niet voor onder en heeft daarbij een heerlijk soepel schakelende en snel reagerende DSG, hoge rijpositie en natuurlijk een berg ruimte.
Wanneer je netjes met verkeer meerijdt en je rechtervoet ietwat onder bedwang houdt dan rij je 1:13 wat niet tegenvalt voor zo'n gewicht en frontaal oppervlak. Verwacht dat verbruik nog wat zal verbeteren na de 4000 km die er nu opstaat.
Diesmer Veldman
·
6 april 2014 om 16:28
20 jaar volkswagentransporter gereden de laatste 3 jaar slechteervaring met de automatenbakken
Bas
·
22 juni 2014 om 21:56
ik ben opzoek naar een transporter een verlengde met een dubbel cabine.
180pk,leren bekleding,fabriek kleur wit met een zwarte dak.
tel 0613607561
180 pk
400 Nm
191 km/h
11,3 s
9,8 (8.1) l/100km
214 g/km
G
22%
€ 27.708
€ 76.842
€ 1.409 / maand
€ 494 - € 532 / kwartaal
  • 2020 - Volkswagen Transporter 2.0 TDI DSG L2 Bulli

  • 2017 - Volkswagen Transporter 2.0 TDI DSG 4Motion Dubbele cabine L2 Highline