Volkswagen Transporter 2.0 BiTDI DSG Highline

Jan Westerhof - 25 juni 2010

Looks en luxe

Met zijn rijklaar prijs van net geen 77 duizend euro zal de testauto de meeste ondernemers te ver gaan, ook al kunnen zij hem zonder BTW en BPM voor net geen 50 mille meenemen. Natuurlijk kan het een stuk voordeliger, maar dan krijg je uiteraard niet zo'n praalwagen als de demo van Pon. Dat is een uitvoering alsof het inderdaad een privé-auto betreft en aan boord vinden we dan ook een hele hoop 'goodies': onder meer een luxueuze dubbele cabine, het befaamde RNS510 navigatie- en audiosysteem en een multizone klimaatregeling. Van buiten werd de T5 - de interne benaming voor deze generatie Transporter en Multivan - onlangs gefacelift en heeft nu een neus in de nieuwe VW-stijl en is dus voorzien van de bekende grille en koplampen á la Golf VI. Ook aan de buitenzijde weer een paar leuke opties: 18 inch lichtmetaal, een fraaie bruinmetallic lak en donker glas. Wat de prijs van onze Transporter echter vooral opdrijft is de compleet nieuwe aandrijflijn van de sterkste en snelste T5. Dat betreft een dubbel geblazen viercilinder diesel op basis van de commonrail 2.0 TDI. Deze motor levert 180 pk en 400 Nm en is tevens de eerste dieselmotor die van VAG de zeventraps DSG krijgt.

180 pk
400 Nm
191 km/h
11,3 s
9,8 (8.1) l/100km
214 g/km
G
22%
€ 27.708
€ 76.842
€ 1.409 / maand
€ 494 - € 532 / kwartaal
  • 2020 - Volkswagen Transporter 2.0 TDI DSG L2 Bulli

  • 2017 - Volkswagen Transporter 2.0 TDI DSG 4Motion Dubbele cabine L2 Highline