Bagagekamer
Bij een bus staat functionaliteit namelijk voorop en ondanks dat de T5 toch wel als een van de mooiere busjes wordt beschouwd, zit het ook met pragmatisme wel snor. Voor mensen die een personenwagen gewend zijn, zal de bagageruimte eerder als een bagagekamer worden aangezien en zoveel zitruimte is zelfs iemand met een verlengde S-Klasse niet gewend. Boven je hoofd blijven vele centimeters ruimte over en ook de benen van de achterpassagiers steken nooit in de rug van de mensen voor hen. Dat laatste komt vooral voor rekening van de verlengde wielbasis en zodoende vinden bijvoorbeeld vijf flinke bouwvakkers en een partij bagage natuurlijk zonder problemen plaats. Het enige dat ze zal tegenhouden, is de angst om de fraai beklede bagageruimte en het luxueuze - niet bijster veel steun gevende - meubilair te bevuilen en te beschadigen. Een gevolg van de Highline-uitrusting, waardoor deze Transporter een bijna Multivan-achtig materiaalgebruik en afwerking kent. Dat maakt hem tezamen met het ijzersterke imago van de Transporter zeer representatief.