Opel Astra 1.7 CDTI Cosmo

Jan Westerhof - 21 februari 2010

Groter

Waarschijnlijk wordt de nieuwe Astra gekocht omdat hij er fantastisch uitziet. Daarvoor moet er aan zitruimte worden opgeofferd en krijg je dat pas terug in het bagageruim. De flinke buitenafmetingen zorgen voor een hoog gewicht en dat zorgt tezamen met de niet meer zo moderne 1.7 CDTI voor een relatief fors verbruik. De Astra laat zich op afroep best lekker door een bochtje sturen en is doorgaans aangenaam comfortabel te noemen. Zijn rijcomfort en het mooie interieur met opvallend goede sportstoelen geven de berijder het fijne gevoel met de Astra een maatje groter te rijden. Dat heeft echter een bepaalde prijsstelling en of de consument dat aan een Astra uitgeeft zal grotendeels het succes bepalen.

  • Uitstraling exterieur en interieur
  • Comfortabel rijgedrag en uitmuntende stoelen
  • Voelt een klasse hoger aan
  • Rauwe dieselmotor met matig verbruik
  • Zitruimte op de achterbank net voldoende
  • FlexRide geeft kunstmatig weggedrag
125 pk
280 Nm
195 km/h
11,5 s
7,1 (4.7) l/100km
124 g/km
C
22%
€ 18.495
€ 36.460
€ 668 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège

  • Citroën DS4 1.6 THP 200 Sport Chic

  • Volvo V40 D2 Summum

  • MINI Countryman Cooper D Chili

  • Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

  • Volkswagen Golf GTD DSG

  • Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF

  • Mazda 3 MPS

  • Lexus CT 200h Business Line

  • Lancia Delta 1.8 Di TurboJet Oro

  • 2022 - Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

  • 2016 - Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo Business+

  • 2016 - Opel Astra 1.6 CDTi Innovation

  • 2013 - Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo

  • 2012 - Opel Astra GTC OPC

  • 2012 - Opel Astra GTC 1.4 Turbo Sport

  • 2011 - Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport

  • 2008 - Opel Astra GTC OPC Nürburgring Edition

  • 2006 - Opel Astra 1.4 Edition

  • 2006 - Opel Astra TwinTop 1.8 Cosmo