Wie mooi wil gaan...
Op het visuele vlak mag Opel zeker gecomplimenteerd worden. Net als de Insignia is de nieuwe Astra een breekpunt met Opels burgerlijke imago. Zowel het koetswerk als het dashboard is prachtig gestileerd en verplettert iedereen die hoort dat het een Opel is. De spitse neus en vooral de brede heupen maken de Astra tot een van de mooiere compacte middenklassers. Deze fraaie stijl zorgt er ondanks zijn flinke buitenmaten voor dat de Astra geen superruime auto is geworden. Voorin valt er benevens het stoten van de knie aan de brede middenconsole nog niet veel te klagen. Het ruimteaanbod is voldoende en de forse en perfect gevormde optionele sportstoelen waren een heerlijkheid op weg naar de Europese hoofdstad. Achterin vinden volwassenen daarentegen maar net voldoende ruimte en valt vooral de nauwe instap op. Gelukkig hoefden we op reisbagage en fotoapparatuur niet te besparen, want de kofferruimte is met 370 liter een van de grotere in zijn klasse. Ook hier vraagt de styling weer enige inschikkelijkheid, doordat de kofferklep nogal smal is en de doorlaadhoogte flink. Door de optioneel in twee hoogten instelbare kofferruimtebodem echter op de hoogste stand te zetten wordt dat laatste gedeeltelijk geëlimineerd. De bagage wordt er dan als het ware in geschoven, maar de laadruimte wordt hiermee wel behoorlijk beperkt.
2022 - Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate
2016 - Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo Business+
2016 - Opel Astra 1.6 CDTi Innovation
2013 - Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo
2012 - Opel Astra GTC OPC
2012 - Opel Astra GTC 1.4 Turbo Sport
2011 - Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport
2008 - Opel Astra GTC OPC Nürburgring Edition
2006 - Opel Astra 1.4 Edition
2006 - Opel Astra TwinTop 1.8 Cosmo