Uitrustingsfeestje
Met de krappe 30 mille die Opel wil zien voor een optieloze 1.7 CDTI Cosmo zit de Astra inmiddels op het prijsniveau van de duurdere auto's in dit segment. De Astra onderscheidt zich door het interieur dat er met zijn vele knoppen rijk uitziet, al duurt het even voor je de bediening daarvan onder de knie hebt. Met name het optionele navigatiesysteem is net niet intuïtief genoeg te bedienen en heeft geen touchscreen, maar kost daarentegen dan ook slechts 500 euro. De pasvorm van de doorgaans fraaie materialen is - op de overgang tussen het dashboard en de deuren na - uitstekend. Door fraaie afwerkingdetails zoals een rode sfeerverlichtingrand tussen de versnellingspook en het middenconsole doet de Astra ook hier een klasse hoger gepositioneerd aan. De auto is zelfs leverbaar met adaptieve bochtverlichting of verkeersbordherkenning: opties die voorheen voorbehouden waren aan duurdere auto's.
2022 - Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate
2016 - Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo Business+
2016 - Opel Astra 1.6 CDTi Innovation
2013 - Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo
2012 - Opel Astra GTC OPC
2012 - Opel Astra GTC 1.4 Turbo Sport
2011 - Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport
2008 - Opel Astra GTC OPC Nürburgring Edition
2006 - Opel Astra 1.4 Edition
2006 - Opel Astra TwinTop 1.8 Cosmo