Obligate verwennerij
Nadat de obligate golftas overdwars in de bagageruimte is gelegd wordt het tijd om zelf achter het stuur plaats te nemen. Dat vergt iets meer inspanning dan bij de sedan; de deuren zijn fors langer en de dorpels breder. Lexus heeft deze namelijk verstevigd om de verloren stijfheid bij geopend dak te compenseren. Het dashboard is rechtstreeks uit de sedan overgenomen en doet qua afwerking en materiaalgebruik in principe niet onder voor dat van zijn rivalen. Juist kleine details temperen de positieve beleving op dit vlak, zo is het touch screen van de hard disk drive navigatie met geopende kap en invallend zonlicht slecht afleesbaar. Is het scherm op een bepaald moment wel af te lezen, dan onthutst het zijn bestuurder wel met de Windows 95-achtige lay-out. Jammer, want anno 2009 is zelfs Volvo van zijn prehistorische weergave afgestapt.
Vanzelfsprekend behoren op de Executive allerlei verwennerijen tot de standaarduitrusting waarvoor je bij de Duitse concurrenten diep in de buidel moet tasten. Bijna alles gaat elektrisch dan wel automatisch. Als bestuurder wordt je op een aangename manier tijdens het rijden ontlast. Prettig zijn ook de groot uitgevallen stoelen die met zacht Burbank leder zijn bekleed. Op een mooie nazomerdag kunnen ze worden verwarmd, in een zwoele zomer zorgt ventilatie voor een aangenaam koel zitvlak. Ze bieden een voldoende mate aan steun, maar richten zich voornamelijk op comfort. Hoewel er totaal geen gebrek aan hoofdruimte is kunnen de voorstoelen lekker ver omlaag en naar achteren worden gezet. Veel ruimte blijft er dan voor eventuele passagiers in de separate stoeltjes achterin niet over.