Volkswagen Polo 1.4 Comfortline

- 15 september 2009

Rijper

De Polo is volwassen geworden. Niet alleen is hij gegroeid in de letterlijke zin des woords, ook voelt hij groter en 'rijper' aan. Zijn rijgedrag komt meer overeen met auto's in de Golf-klasse, dan met zijn die in het compacte segment. Ook staat de afwerking en het materiaalgebruik op een hoog plan, net als de veiligheidsuitrusting. Bovendien is de Polo te voorzien van luxe opties als parkeersensoren en een navigatiesysteem met groot scherm. Door dit alles is hij wat ons betreft niet alleen een goed alternatief voor zijn bekende concurrenten - de Corsa, 207 en Fiesta - maar ook voor compacte middenklassers. Met de nieuwe Polo is downsizen geen straf.

  • Volwassen rijgedrag
  • Praktische slimmigheden
  • Zuinige motoren
  • Kracht bij lage toerentallen
  • Weinig gevoel in koppeling
  • Zichtbaar metaal interieur
85 pk
132 Nm
177 km/h
12,1 s
6,7 (5.9) l/100km
139 g/km
F
22%
€ 13.290
€ 19.375
€ 355 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Skoda Fabia 1.4 16v Sport

  • Kia Rio 1.2 CVVT Super Pack

  • Mazda 2 1.5 Executive

  • Honda Jazz 1.4i LS

  • Peugeot 207 1.6 HDiF 90pk Blue Lease

  • Toyota Yaris 1.3 VVT-i Executive

  • Ford Fiesta 1.4 16V Titanium

  • Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Gold

  • Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Dynamic

  • Hyundai i20 1.4i i-Catcher

  • 2018 - Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats

  • 2014 - Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI

  • 2013 - Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus

  • 2011 - Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG

  • 2010 - Volkswagen CrossPolo 1.2 TSI DSG

  • 2010 - Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline

  • 2007 - Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion

  • 2006 - Volkswagen Polo 1.4 Trendline