Kwaliteit
Die kwaliteitsbeleving zet zich door in het interieur. Ook hier sluit alles goed op elkaar aan. Bovendien is er weinig af te dingen op het materiaalgebruik. De bovenkant van het dashboard is bekleed met een zacht kunststof, wat in het B-segment een zeldzaamheid is. Het is dan weer jammer dat de raamstijlen niet zijn overtrokken met stof. Vooral in het geval van een opvallende lakkleur, zoals het 'Hot Orange' van onze testexemplaar, oogt het nogal goedkoop dat het metaal binnenin de auto te zien is. De uitrusting is adequaat. Opvallend is dat ESP standaard is op alle uitvoeringen en dat er luxe opties te bestellen zijn, zoals navigatie met groot kleurenscherm, parkeersensoren en alcantara bekleding.
Voor wat betreft praktisch gemak is de Polo bijzonder slim. In de middenarmsteun zit bijvoorbeeld een groot opbergvak, het dashboardkastje is gekoeld en de zitting van de achterbank is naar voren weg te klappen, zodat er een vlakke laadvloer kan worden gecreƫerd. Er is verder geen tildrempel, wat het inladen van bagage makkelijker maakt. De ruimte op de achterbank is heel redelijk. Twee volwassenen van gemiddelde lengte kunnen er zonder problemen plaatsnemen. Doordat de rugleuning van de achterbank schuin staat, zit je er bovendien comfortabeler dan bij veel andere compacte auto's. De voorstoelen zitten ook comfortabel, maar bieden helaas weinig zijdelingse steun.

2018 - Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats

2014 - Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI

2013 - Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus

2011 - Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG

2010 - Volkswagen CrossPolo 1.2 TSI DSG

2010 - Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline

2007 - Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion

2006 - Volkswagen Polo 1.4 Trendline












