Op de shortlist
De Hyundai Getz was de best verkochte Hyundai in Europa gedurende het Europese bestaan van het Koreaanse merk. De i20 heeft de lastige taak om dat te gaan evenaren gezien dit model als opvolger van de Getz wordt gezien. Het model is tevens een mooie aanvulling op de bestaande modellenreeks, de i10 en de i30. Het uiterlijk van de nieuwe i20 is duidelijk geïnspireerd door zijn grotere broer, de i30, waarmee Hyundai een meer aansprekende modellenreeks op de markt probeert te zetten. De i20 moet in het B-segment het op gaan nemen tegen onder andere de Ford Fiesta, Peugeot 207 en Renault Clio. De algemene indruk van deze Koreaan is positief waarbij hij vooral scoort bij zijn uitrustingsniveau, de afwerking is dik in orde en ziet het er allemaal volwassen uit. Voor wat betreft het design van de carrosserie zou het best iets spannender mogen.
Met een vanafprijs van € 11.495 heeft Hyundai een belangrijke troef in handen, helemaal in deze tijd. De gereden 1.4 i-Catcher mag voor € 16.495 de showroom verlaten. Voor deze vijfduizend euro meer heeft de krachtbron er 22pk extra bij gekregen en komt u qua uitrusting helemaal niets te kort.. Daardoor staat er voor deze prijs een prima auto voor de deur die volgens ons best wat meer in de shortlist terecht mag komen wanneer er over een nieuwe auto gedacht wordt in het B-segment.
- Prijs/kwaliteitsverhouding
- Volwassen ex- en interieur
- Interieurruimte
- Tikkeltje saai
- Geen cruisecontrol leverbaar
- Korte stoelzittingen