Europees design
Redelijkerwijs was de Getz op zich geen onaardige auto. De wat suffe uitstraling kan de oorzaak zijn van het feit dat menig landgenoot deze Hyundai snel uit zijn geheugen heeft gewist. Daar wil Hyundai met de i20 verandering in brengen. Eigenaardig hierbij is dat de i20 specifiek voor de Europese markt ontworpen om de concurrentie te kunnen gaan evenaren. Het model is langer, breder en lager dan zijn voorloper en komt daardoor een stuk vlotter over. De i20 groeit in lengte met maar liefst 11,5 centimeter. Toch oogt de i20 helaas niet zo modern als bijvoorbeeld de nieuwe Ford Fiesta of Seat Ibiza.
Aan de voorzijde zien we de typisch ogende radiatorrooster met brede verchroomde snor, waarin het Hyundai-logo is geplaatst. De opening van de radiator gaat betreft het design - en grootte - naar het ontwerp van de Peugeots toe. De koplampen zijn anoniem en zijn hoog gemonteerd. Een fraai detail is de plaatsing en styling van de mistlichten die, behalve op de basisversie, altijd standaard zijn. In de flanken valt de scherpe vouw op, die toch typisch is voor dit model, waarbij de wielkasten extra benadrukt lijken te worden. Alle onderdelen zijn in deze uitvoering - de i-catcher - in kleur meegespoten, zoals de deurgrepen, spiegelkappen en voor- en achterbumper. Afhankelijk van welke uitvoering er gekozen wordt is de i20 met de duurdere pakketten voorzien van lichtmetaal. Zo was ons testexemplaar voorzien van 15-inch. De achterzijde van de i20 is wat ons betreft nog het meest geslaagd. De achterlichtunits ogen massief en zijn ver doorgetrokken over de flanken, het design ervan is netjes maar heeft iets weg van de laatste Opel Corsa. Verder is de achterkant clean gehouden waarbij opvalt dat de kofferklep hoog is gesitueerd, met een hoge tildrempel tot gevolg.