Volwassen van binnen
Het interieur van de i20 is erg volwassen geworden. De interieuraankleding is in hoofdlijnen wat somber, maar de i-Catcher uitvoering maakt dat gedeeltelijk goed met de half lederen bekleding met rode stiksels en een aluminiumkleurige middenconsole. Het zitmeubilair is aan de harde kant maar biedt verrassend veel steun. De instelbaarheid van de voorstoelen houd echter te wensen over, en ook in deze Koreaan is de lengte van de zitting te kort voor ons Europeanen. Zelf hadden we bijvoorbeeld de zitting wat lager willen zetten. Voor de bestuurder is er een armsteun aan de zijkant van de stoel bevestigd. Het stuurwiel is met leer bekleed en heeft bedieningsknoppen voor het audiosysteem. Verder is het stuur zowel in hoogte als in diepte verstelbaar. De meters zijn prettig afleesbaar en worden fijn verlicht in het donker. Bovenop het dashboard is een infopaneel geplaatst voor het aflezen van de radiozenders, buitentemperatuur en boordcomputer. Deze laatste is wat ongelukkig geplaatst, ook omdat de bedieningsknop zich aan de rechterkant van de middenconsole bevindt. De algemene indruk van het interieur is prima. Er zijn juiste materialen gebruikt, het krasgevoelige plastic van het Koreaanse merk is nu definitief verleden tijd.
Hyundai heeft lekker veel aflegmogelijkheden voor prullaria meegegeven in de i20. Het genoemde audiosysteem heeft in deze i20 een USB-poort voor aansluiting van bijvoorbeeld een iPod en leest zonder problemen CD's met MP3-muziekbestanden. Achterin de Hyundai is de hoofdruimte rijkelijk aanwezig, zelfs voor volwassenen. De achterbank biedt wel degelijk zitcomfort, maar de beschikbare knieruimte zal volwassen niet echt vrolijk stemmen, wat overigens niet ongewoon is in deze autocategorie. Dat is de i20 dus niet helemaal aan te rekenen. Fijn voor de pas gestichte gezinnetjes zijn de ISOFIX-bevestigingspunten bij de achterbank. Hierdoor kunnen kinderzitjes gemakkelijk en veilig bevestigd worden. De bagageruimte heeft een inhoud van minimaal 295 liter. In deze klasse is dat een gemiddelde score. Door de tweedelige rugleuning van de achterbank neer te klappen (60/40 verhouding) wordt de inhoud natuurlijk groter. Een ruimtewonder zal het nooit worden, maar vooral de hoogte van de carrosserie heeft een positieve invloed op de ruimte. De wat hogere tildrempel was al duidelijk geworden bij het nader bekijken van de achterkant, maar de praktijk wijst uit dat deze inderdaad wat lager had mogen zijn.