Eeneiige drieling
Dat elk merk in deze tijd graag een SUV op de markt brengt is logisch. Ook logisch was het besluit van Peugeot en Citroën om samen met Mitsubishi een SUV te ontwikkelen. De Japanners hebben immers tientallen jaren ervaring in dit segment, dus zo’n slecht besluit is het niet van de beide Franse fabrikanten. De complete basis van deze nieuwe SUV van Citroën, de C-Crosser, is gelijk aan die van de Mitsubishi Outlander waarbij vooral de voorzijde van de drie merken van elkaar verschillen.
Het succes van Citroën in de laatste jaren wordt duidelijk naar buiten gedragen door onder meer een luxueuze limousine -de C6- op de markt te brengen waarna het Franse merk nu dus met een SUV een nieuw segment betreedt. Het merk met de dubbele chevrons probeert door de samenwerking met de terreinspecialist uit Japan in dit segment in het licht te komen. Een week achter het stuur van de C-Crosser heeft niet alleen menig voorbijganger een stijve nek gekost, maar ook meer duidelijkheid verschaft over de kwaliteit van deze SUV.