Dodge Nitro 4.0 V6 4x4 R/T

Michel van Breugel - 13 augustus 2007

Gunstig geprijsd

Het rijden in Dodge Nitro is een hele beleving. Je moet niet iemand zijn die niet wil opvallen, want dan zit je totaal verkeerd in deze imposante Amerikaan. Op elke straathoek zal je nagekeken worden. Voor terreincapaciteiten moet je echter vooral niet bij de Nitro zijn, want een sperdifferentieel en lage gearing ontbreken en het ESP is in de praktijk niet uitschakelbaar. Ook de forse voorspoiler is bij terreinwerk alleen maar lastig. Wie een échte 4x4 zoekt, kan beter een Jeep Cherokee bestellen. Maar als u toch niet van plan bent om aan off-road te gaan, maar vierwielaandrijving enkel handig vindt voor uw jaarlijkse wintersportvakantie, dan is er op dit punt weinig tegen de Nitro in te brengen.

Waarom zou je dan deze auto aanschaffen? Het is weer eens wat anders dan de gevestigde orde die al in de straat geparkeerd staat, zoals de eerder genoemde Hyundai Santa Fe, Honda CR-V en ook de Chevrolet Captiva. En gunstig geprijsd is de Nitro zeker, met een vanaf prijs van €34.900. Hierbij moet men niet vergeten dat er dan al een 3.7 V6 in het vooronder ligt, en de Nitro niet bepaald krap zit in zijn standaarduitrusting. Overigens rijdt u al in een diesel voor nog eens €600 minder.


Fotografie: Christian Wesselius

  • Royale uitrusting
  • Prettige automaat
  • Krachtige V6 vanaf een laag koppel
  • Plastic toepassingen interieur
  • Demping niet altijd comfortabel
  • Dorstig
260 pk
360 Nm
202 km/h
8,5 s
14,3 (11.3) l/100km
269 g/km
G
22%
€ 34.300
€ 55.270
€ 1.013 / maand
€ 286 - € 327 / kwartaal
  • Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive

  • Citroën C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive

  • Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle TC-SST 4WD

  • Land Rover Freelander 2 TD4_e S

  • Opel Antara 2.0 CDTI Cosmo

  • Ford Kuga 2.5T Titanium

  • Mercedes-Benz GLK 220 CDI BlueEfficiency

  • Subaru Forester 2.0D Executive

  • Mazda CX-7 2.2 CiTD TS+