Voor elk werelddeel
Toyota krijgt iets voor elkaar, wat andere merken al jaren onsuccesvol proberen: een auto op de markt brengen die in bijna ieder werelddeel in dezelfde vorm en motorisering wordt aangeboden. Met de RAV4, maar ook met de Corolla weet het merk zowel qua uiterlijk als prestaties een auto te bieden die overal aanspreekt. Het helpt natuurlijk mee dat het merk al decennialang een goede reputatie op het gebied van betrouwbaarheid en zuinigheid heeft. Vooral die robuustheid komt bij de RAV4 goed naar voren. Het front heeft wel iets weg van de Hilux pickup die het merk voert.
Begin dit jaar onderging het model een subtiele facelift, waarbij de neus extra werd aangescherpt. Dit was ook gelijk het moment dat we met de GR-sportversie kennismaakten, al moet de RAV4 het alleen van uiterlijke sportieve details hebben. Sportversies zijn nu eenmaal populair en de RAV4 GR Sport oogt een stuk dikker dan de versies zonder trainingspak. In de basis draait de SUV natuurlijk alweer even mee en dat kan niet helemaal verborgen worden. Zo moet de auto het zonder matrix ledlampen stellen en oogt de achterzijde inmiddels wel wat verouderd. Neemt niet weg dat de stoere lijnen van deze auto nog steeds een ontzettend groot publiek aanspreken en met de toevoeging van de sportieve details komt de auto prima voor de dag.