Voordeel van hybride
Wat beide Mazda2's gemeen hebben, is een geraffineerd onderstel. Oncomfortabel wordt het eigenlijk nergens, terwijl je best goed doorhebt wat er onder je gebeurt.
En het grootste voordeel van de hybride aandrijflijn ontdek je wanneer de verbruiksgegevens op het instrumentarium worden getoverd. De motoren van Mazda zelf blijken in de praktijk al heel dicht bij de fabriekscijfers te liggen, maar de hybride 2 laat zien dat je met een beetje beleid daar nog onder kunt duiken. Het ligt uiteraard heel erg aan de omstandigheden, maar na een gevarieerde route komen we uit op 3,6 liter per 100 kilometer. Een tweede testrit met meer snelwegkilometers geeft nog steeds een resultaat van meer dan 1 op 20, wat gewoonweg zeer netjes te noemen is.
Renault 5 E-Tech 150 pk Iconic Cinq
Citroën ë-C3 44 kWh Max
BYD Dolphin Design
Toyota Yaris Hybrid 130 Launch Edition
Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale
Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line