Niet alles nieuw
Het merk kiest zelf voor de marketingvriendelijke term volledig nieuwe Yaris, al zie je dat niet direct bij de eerste kennismaking. De uiterlijke nieuwtjes zijn namelijk beperkt tot andere lakkleuren, wielontwerpen en een andere aanduiding. De Hybrid heeft nu HEV badges op bijvoorbeeld de achterklep. Je moet echt wel vaker dan twee keer kijken om te ontdekken of je met een vernieuwde Yaris te maken hebt. De buitenmaten zijn niet aangepast, waardoor de Yaris nog steeds een gedrongen uiterlijk met speelse ronde vormen heeft. Vergeleken met directe concurrenten als de Volkswagen Polo of Renault Clio komt de auto niet alleen iets kleiner over, hij is ook daadwerkelijk een stukje korter en smaller. Handig met inparkeren, maar wat dat voor de binnenruimte doet merken we zometeen.
De Launch Edition die we tijdens de persintroductie rijden staat op 17 inch wielen die compleet nieuw zijn voor het model. Andere nieuwkomer is de spetterende lakkleur Neptune Blue, dat wordt gecombineerd met een zwart dak en spiegels. Deze lakkleur is alleen verkrijgbaar op de Launch Edition en dat is direct ook de duurste telg van de Yaris-familie. Nieuwe lakkleuren zijn er overigens wel voor andere uitvoeringen, zo maken we kennis met Juniper Blue en Dynamic Grey. Die laatste kleur is dan weer alleen beschikbaar bij de GR Sport-uitvoering, de uitvoering die ook nog eens 18 inch schoeisel krijgt aangemeten. Bij deze versie springt de nieuwe grille in honingraatoptiek in het oog.
Citroën ë-C3 44 kWh Max
Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura
BYD Dolphin Design
Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale
Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line
Peugeot e-208 EV 136 GT
Renault Zoe Z.E. 50 R135 Intens