Hip statement
Want hip is deze wagen, zeker in de twee kleuren waarin de testauto is uitgevoerd. De two-tone lak zorgt overigens voor een levertijd van ruim anderhalf jaar, dus we raden aan om dezelfde tactiek toe te passen die de importeur voor deze bus hanteerde: gewoon de bovenkant van een effen gespoten bus in wit wrappen. Scheelt een boel wachttijd en het heeft hetzelfde effect. Verwijzingen naar zijn legendarische voorgangers zijn er zeker te vinden, zoals aan de voorkant waar een groot VW-logo op de neus prijkt. Ook de grote glazen cabine doet denken aan de illustere Transporter T1. Waar die klassieker een hoge aaibaarheidsfactor heeft, moet de ID.Buzz het hebben van stoere elementen als de witte merklogo's, matrix led koplampen en strakke witte achterlichten.
Standaard heeft de ID.Buzz Cargo een achterklep, maar anders dan bij de personenversie lopen de achterlichten niet in elkaar over door een ledbalk, zoals dat bij de voorkant wel het geval is. Je kunt de Cargo namelijk ook met twee losse achterdeuren bestellen en dan blijft de opstelling van de achterlichten ongewijzigd. De achterklep is in ieder geval behoorlijk groot, wat hem een heel prettig afdakje maakt bij een regenbui. Zwaar is 'ie overigens wel, maar optioneel kun je hem net als de schuifdeur elektrisch bedienen. De laadpoort is heel prettig geplaatst in het achterpaneel aan de rechterzijde. Achteruit inparkeren is daardoor mogelijk en ook bij snelladers kom je precies uit bij het laadstation.