Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 48V Premium

- 27 oktober 2021

U vraagt, wij draaien!

Waarin onderscheidt zich de Bayon tegenover al het andere geweld binnen dit segment? Allereerst heb je een aantrekkelijke prijs voor een topversie waarbij concurrenten nog maar net een basisversie leveren. Aangevuld met de milde hybridetechniek en een prima verbruik ben je milieubewust en zuinig bezig. De Bayon heeft een flinke rits aan veiligheidssystemen standaard aan boord en 5 jaar garantie ongeacht het aantal kilometers.

Verschillen met de Kona zijn er op uiterlijk gebied en de binnenruimte. De vanafprijs van de Kona ligt daarnaast met 25.835,- euro voor de benzineversie hoger dan de vanafprijs van de Bayon. De Kona biedt naast zijn tradionele verbrandingsmotoren wel meer variatie met een hybride model en een volledig elektrische versie.

Is de Bayon een sterke zet? Wellicht wel; het segment blijft mateloos populair en de Bayon sluit naadloos aan op deze vraag van de Europese automobilist. Met meer praktisch gemak en een lagere prijs kiest Hyundai voor een duidelijke positionering. Daarmee is de Bayon een sterke kanshebber om net zo populair te worden als zijn broers.

  • Praktisch
  • Vol vernieuwende techniek
  • Concurrerend geprijsd
  • Veel gebruik van plastic in interieur
  • Zoeken naar aangrijpingspunt koppeling
100 pk
171 Nm
183 km/h
10,7 s
5,7 (5.2) l/100km
119 g/km
C
22%
€ 21.695
€ 27.490
€ 504 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 110 Shine

  • Nissan Juke DIG-T 117 6MT N-Design

  • Ford Puma 1.0 EcoBoost ST-Line

  • 2024 - Renault 5 E-Tech 150 pk Iconic Cinq

  • 2023 - MG 5 115 kW Luxury Long Range

  • 2022 - BMW 2 Serie Active Tourer 220i Luxury Line