Feest der herkenning
Het Hyundai-feestje gaat binnenin de Bayon helemaal los. Wie eerder in een laatste generatie i20 heeft gezeten zal zich hier direct thuis voelen; de twee interieurs zijn bijna volledig identiek aan elkaar. Opnieuw zijn we erg enthousiast over de twee grote opvallende schermen van 10,25 inch achter het stuur en boven de middenconsole. Helder en zonder veel nonsens wordt alle nodige informatie geprojecteerd. Het systeem werkt snel, is gedeeltelijk naar eigen wens in te richten en geeft een haarscherp beeld. Doordat het scherm hoog is geplaatst kan de blik tussen het wegdek en het informatiescherm snel worden gewisseld, wat de veiligheid ten goede komt. De fysieke knoppen voor de klimaatbeheersing zijn geplaatst in een eigen cluster; bij de Bayon geen gerommel in lastige menustructuren in het scherm om even de temperatuur aan te passen.
De kofferbak is met 411 liter ruim 50 liter groter dan die van de Kona. Met neergeklapte achterbank mag je jezelf rijk rekenen met 1.205 liter; 62 liter meer dan de Kona. De passagiers op de achterbank zitten prima. Tot een lengte van 1,80 meter heb je net voldoende ruimte voor hoofd en benen. Met drie volwassenen plaatsnemen op de achterbank is in praktijk mogelijk maar niet aan te bevelen voor een reis naar Zuid-Frankrijk. Bestuurder en bijrijder mogen zich rijk rekenen met fijn zittende stoelen. Punt van aandacht is het harde kunststof ter hoogte van de knie bij de middentunnel, bij langere rit voelt dit niet comfortabel als je knie er constant tegenaan rust. Er is door Hyundai in het gehele interieur veel plastic gebruikt. Hoewel dit inherent is aan het segment hadden we op bepaalde punten toch comfortabeler materiaal gewenst.