Helemaal zichzelf
Om maar met de cijfers te beginnen; de auto meet in de lengte 4.180 mm, in de breedte 1.775 mm en in de hoogte 1.500 mm. Daarmee is de auto qua maatvoering vrijwel identiek aan zijn broer Kona. De overeenkomsten stoppen nog niet; de kunststoffen zwarte wielkastbeschermers, hoog geplaatste dagrijverlichting en zichtbare bodembescherming; genoeg materiaal waarin de broers gelijkenissen vertonen.
Waar starten dan de verschillen? De Bayon heeft scherp getekende boemerangvormige lichtunits aan de voor- als aan de achterzijde. De twee achterlichten worden met elkaar verbonden door een horizontale rode balk. De daklijn lijkt wat minder af te lopen en de achterruit oogt minder gedrongen. Met al deze verschillen staat er toch een compleet andere auto dan de Kona, ook al delen ze vrijwel dezelfde afmetingen en vallen ze in hetzelfde segment. Als totaal is de Bayon een frisse auto die vanuit het oogpunt van design helemaal thuishoort in de Hyundai-familie, zonder zelf authenticiteit te verliezen.
Leuk feitje: de Bayon is samengesteld op basis van de eisen van de Europese automobilist. Mede om die reden heeft Hyundai ervoor gekozen de auto te vernoemen naar een prachtige stad in het zuidwesten van Frankrijk: Bayonne, de officieuze hoofdstad van Frans Baskenland.