Aantrekkelijk geprijsd
Wie in de running is voor een IONIQ 5 mag zijn portemonnee trekken. De tijden dat je met een Hyundai voor een dubbeltje op de eerste rij zit is voorbij. Daarbij willen we niet zeggen dat je geen waar voor je geld krijgt. Voor instapversie 'Style' betaal je een aantrekkelijke prijs van 43.500,- euro. Standaard krijg je een prima uitvoering, maar vormen van uitgesproken luxe ontbreken. Met achterwielaandrijving, 170 pk en een accu van 58 kWh weet deze versie zijn weg over het asfalt prima te vinden. Via uitvoeringen als de Connect en Connect+ komen we uiteindelijke bij topversie Lounge voor een prijs van 52.700,- euro (58 kWh) en 59.700,- euro (73 kWh). Sterk punt van Hyundai is dat de optiepakketten volledig afgevuld zijn met de mogelijke opties. Geen gekke extra vinkjes die gezet moeten worden bij het samenstellen van de auto; bij Hyundai krijg je bij ieder optiepakket een sterk en concurrerend totaalpakket.
Vergelijken we de prijzen dan vormt de Skoda Enyaq de grootste bedreiging voor Hyundai. Met een vanafprijs van de Enyaq die net iets lager ligt en een topprijs die net iets hoger ligt zullen de beide modellen elkaar weinig ontlopen. Volkswagen biedt met de ID.4 qua ruimte en technologie een vergelijkbaar aanbod maar ligt in prijs een stuk hoger dan de IONIQ 5 en de Enyaq. Vanuit eigen huis kan concurrentie worden verwacht van de Kia EV6. Wil je echt goedkoop elektrisch rijden plus een bak aan ruimte hebben? Dan kan een blik op de Chinese Aiways U5 geen kwaad.