Gebruikspatroon
Bij de keuze voor een Leon e-Hybrid komen er zowel voor- als nadelen om de hoek kijken. Laten we beginnen met de nadelen: de bagageruimte is kleiner en de auto is flink zwaarder, waardoor de dynamische eigenschappen van de Leon deels verloren gaan. Daar staat tegenover dat je flink wat extra vermogen tot je beschikking hebt en de Leon e-Hybrid in uiterlijk opzicht nauwelijks verschilt van de andere varianten.
Je zal vooral moeten kijken naar je eigen gebruik om te bepalen of je enig economisch voordeel kunt behalen met de aanschaf van een plug-in hybride. Rijd je regelmatig langere afstanden en heb je niet altijd gelegenheid om de auto op te laden, dan ben je misschien beter af met de 1.5 eTSI. Die is vlot genoeg, heeft een grote brandstoftank en is dan in de praktijk vermoedelijk zuiniger. Rijd je juist veel kortere stukken van minder dan 50 kilometer en kun je thuis of op het werk laden? Dan heb je aan de Leon e-Hybrid een goede metgezel die niet alleen snel, maar ook zuinig is.
- Nauwelijks uiterlijke wijzigingen
- Verfijnde aandrijflijn
- Geringe meerprijs t.o.v. 1.5 eTSI
- Hoog verbruik bij lege accu
- Kleinere bagageruimte
- Zwaargewicht
2020 - Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI DSG-7 FR Launch Edition
2020 - Seat Leon 1.5 eTSI FR
2018 - Seat Leon Cupra R
2015 - Seat Leon ST 2.0 TDI X-PERIENCE
2015 - Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI Cupra 280
2014 - Seat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive Business
2013 - Seat Leon 1.4 TSI FR
2010 - Seat Leon Cupra R
2008 - Seat Leon 1.9 TDI Ecomotive 25 Edition I
2006 - Seat Leon 1.9 TDi Stylance