Ouderwets genieten
Het concurrentieveld van de Puma ST is overzichtelijk, want er is niet één sportieve cross-over die het tegen de Ford durft op te nemen. Tot de Hyundai Kona N zijn intrede doet, heeft de Puma het rijk alleen. Er zullen dan ook niet veel mensen zijn die ruim 40 mille stukslaan op een B-segment cross-over, maar de mensen die het doen kunnen we alleen maar toejuichen. Want je koopt niet alleen een berg rijplezier, de Puma zit voor dat geld ook nog eens zeer goed in de spullen. Ja, onze zuiderburen kunnen al voor net iets meer dan 30.000 euro met de ST vertrekken. Maar in Nederland heb je direct het uitgebreide ST-X pakket, dat voorziet in onder meer de 19 inch wielen, led-koplampen en de Recaro sportstoelen.
De importeur vinkte voor de testauto nog een handsfree achterklep, het uitgebreide rijassistentiepakket en natuurlijk het Performance Pack aan. Er blijft vervolgens een bonnetje van 44.225,- euro over. Voor dat geld kun je ouderwets genieten van sportief rijgedrag, lekker zelf schakelen en je modderlaarzen in de MegaBox gooien. Heb je nog meer redenen nodig?
- Zelfs in de file leuk
- Dagelijks bruikbaar
- Overtreft de verwachtingen
- Weke motorsteunen
- Lust een slokje