Ford Puma 1.5 EcoBoost ST-X

- 25 juli 2021

Venijn

Het venijn komt in ieder geval in het uiterlijk naar voren. De exterieurlak Mean Green, het vele spoilerwerk en de dikke wielen maken dat we de guitige Puma waar we eerder mee reden op slag vergeten. Dit is heel andere koek. De honingraatgrille, rode remklauwen, de splitter vóór en de diffuser achter maken het af. Alles schreeuwt sportiviteit en daar heb je de vele ST-logo's (tot aan de projectielamp in de buitenspiegels) niet eens voor nodig.

Omdat de auto een iets breder publiek aan moet spreken dan de Fiesta ST die duidelijk als blauwdruk heeft gediend, is er iets meer bodemvrijheid en blijft de motor iets stiller. Met de nadruk op iets... Want de auto is ten opzichte van de reguliere Puma verlaagd en met de sportuitlaat die onderdeel is van het Performance Pack klinkt de grommende driecilinder je tegemoet. Zeker als je de klep in de uitlaat openzet. Het gedrongen uiterlijk in combinatie met het trainingspak dat de Ford kreeg aangemeten, maken dat de auto direct de gunfactor heeft. Onderweg trekt de auto bovendien meer bekijks dan je, afgaand van het feit dat er inmiddels vele Puma's in Nederland rondrijden, zou verwachten. Al kan dat ook door het kekke kleurtje en de sportuitlaat komen natuurlijk.

200 pk
320 Nm
220 km/h
6,7 s
9,6 (6) l/100km
155 g/km
F
22%
€ 41.525
€ 44.225
€ 811 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Opel Mokka-e 50 kWh Ultimate 3-fasen

  • Mazda MX-30 E-Skyactiv Luxury

  • Nissan Juke DIG-T 117 6MT N-Design

  • Hyundai Kona EV 64 kWh Premium

  • 2020 - Ford Puma 1.0 EcoBoost ST-Line