Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered

- 2 april 2021

PSE blijft

De ingenieuze hybridetechniek en sterke benzinemotor hebben als keerzijde wel een hoge aanschafprijs als gevolg. De Berline PSE kost minstens 70.870 euro. De auto zit standaard al wel bomvol, met onder meer de massagestoelen, het fijn klinkende Focal-audiosysteem en een nachtzichtassistent. Optioneel kun je alleen een snellere boordlader en een panoramisch schuifdak bestellen. De SW kost 2.000 euro meer.

Voor hetzelfde geld rijd je een snellere volledig elektrische auto als de Model 3. Maar ook een PHEV als de Volvo S60 Polestar Engineered kost minder en weet meer vermogen te bieden. Het gaat bij de 508 PSE dus echt om emotie en dat is precies wat het merk met dit model wil bereiken. Het helpt natuurlijk ook dat het totaalpakket een zeer overtuigende GT is geworden, die heel goed geschikt is voor dagelijks gebruik en toch snel en direct is.

Bovendien wordt met dit topmodel de weg geplaveid voor meer bereikbare PSE-modellen. Gezien de balans in rijeigenschappen en de bijzondere uitstraling kunnen we daar alleen maar naar uitkijken.

  • Overtuigend snel en toch zuinig
  • Zeer goede wegligging
  • Complete uitrusting...
  • ..met een navenant prijskaartje
  • Mist spektakel
360 pk
520 Nm
250 km/h
5,2 s
7,1 (2) l/100km
46 g/km
A
22%
€ 70.870
€ 70.870
€ 1.299 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Volkswagen Arteon 2.0 TSI 280pk 4Motion Business R

  • BMW 4 Serie Gran CoupĂ© 428i Luxury Line High Executive

  • 2020 - Peugeot 508 SW HYbrid 225 e-EAT8 Blue Lease Allure

  • 2018 - Peugeot 508 SW BlueHDi 130 S&S EAT8 Allure

  • 2018 - Peugeot 508 Berline PureTech 225 S&S EAT8 GT

  • 2015 - Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 GT

  • 2012 - Peugeot 508 SW RXH HYbrid4

  • 2012 - Peugeot 508 1.6 e-HDi Active

  • 2011 - Peugeot 508 SW 2.0 HDiF-140 Allure