Net als de concept
In Genève maakten wel al kennis met de Sport Engineered Concept en zo'n twee jaar later staan we dan oog in oog met het productiemodel. De wijzigingen ten opzichte van de Concept zijn minimaal, wat betekent dat er een zeer sportieve Berline voor onze neus staat. Meest in het oog springen de accenten in Kryptonite die je onderin de voorbumper, de remklauwen en bij de typeaanduidingen terugziet. Bij de Berline vind je het Peugeot Sport-embleem in dezelfde kleuren op de achterstijl, terwijl de SW PSE die op de voorstijl krijgt geplaatst. Gek genoeg heeft Peugeot ervoor gekozen om de remklauwen achter niet mee te spuiten, wat een beetje asymmetrisch aandoet.
Je kunt de PSE verder nog herkennen aan een speciale grille - met zijn zwevende lamellen - en het betere spoilerwerk en kenmerkende stickers die daar vervolgens op zijn aangebracht. De lakkleur Gris Selenium is speciaal voor de PSE beschikbaar, maar desgewenst kun je het topmodel ook in zwart of wit bestellen. Het grijs van de testauto maakt de Peugeot wel extra bijzonder, omdat de fluorescerend groene accenten er mooi bij afsteken. Als de achterlichten niet branden, ontstaat er een zwart paneel over de gehele breedte van de achterzijde, dat samen met de andere zwarte delen van de 508 mooi contrasteert met het Gris Selenium. Aan de achterkant springt de optische diffuser ook in het oog, samen met twee flinke uitlaatpijpen die het - ondanks dat het een PHEV is - allebei doen. Naast de optische aanpak zijn er ook de nodige technische wijzigingen aangebracht. Het sportmodel heeft een grotere spoorbreedte dan een reguliere 508 en is bovendien tot 10 mm (aan de voorzijde) verlaagd.
2020 - Peugeot 508 SW HYbrid 225 e-EAT8 Blue Lease Allure
2018 - Peugeot 508 SW BlueHDi 130 S&S EAT8 Allure
2018 - Peugeot 508 Berline PureTech 225 S&S EAT8 GT
2015 - Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 GT
2012 - Peugeot 508 SW RXH HYbrid4
2012 - Peugeot 508 1.6 e-HDi Active
2011 - Peugeot 508 SW 2.0 HDiF-140 Allure