Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered

- 2 april 2021

Kryptonite

Ook binnenin de 508 PSE kunnen we rekenen op de fluorescerend groene accenten. Ze komen terug in de stiksels van de bekleding, op het stuurwiel en zelfs digitaal bij de tellers en het multimediasysteem. Speciaal voor de PSE zijn de stoelen met kunstleder en stof bekleed. De sportzetels grijpen de inzittenden goed vast en zijn bovendien uitgebreid te verstellen, wat heel fijn is voor de bestuurder, gezien de speciale zitpositie ten opzichte van de tellers. Het duurt even, maar dan vind je echt een prima plek. Onder het kopje van bijkomend voordeel: in de Peugeot beschik je standaard over een bestuurdersstoel met massagefunctie en geheugenstand.

Waar we bij de Concept nog lekker gemaakt werden met dashboardinleg van koolstofvezel en alcantara, moet het seriemodel het doen met inleghout dat we in de GT ook aantroffen. Begrijpelijk enerzijds, omdat de kosten daarmee binnen de perken blijven. Maar het hout doet niet sportief aan, wat de auto in ieder ander opzicht juist uitbrult. Los daarvan weet Peugeot nog steeds een interieur te bieden dat past bij de exclusiviteit die het merk wil bereiken. Materialen voelen goed aan en binnen blijft het vrij van kraakjes en piepjes.
Bovendien is de auto praktischer dan je zou verwachten, mede door het grote opbergvak onder de middenconsole. Daar zitten ook de USB-aansluiting en het laadplatform voor de smartphone verstopt, zodat je niet in de verleiding komt om je telefoon tijdens het rijden erbij te pakken.

Zoals we bij de 508 HYbrid al konden vaststellen, hoef je in de plug-in hybrides van Peugeot bijna geen concessies te doen op het gebied van binnenruimte. Dat betekent dat de Berline nog steeds een prima plek biedt aan vier inzittenden, die genoeg hoofd- en beenruimte hebben om lange afstanden comfortabel af te leggen. Ook de bagageruimte blijkt nog behoorlijk praktisch, met een goed bereikbaar opbergvak voor de laadkabel, zodat je niet de halve inboedel hoeft de verschuiven als je gaat opladen.

360 pk
520 Nm
250 km/h
5,2 s
7,1 (2) l/100km
46 g/km
A
22%
€ 70.870
€ 70.870
€ 1.299 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Volkswagen Arteon 2.0 TSI 280pk 4Motion Business R

  • BMW 4 Serie Gran CoupĂ© 428i Luxury Line High Executive

  • 2020 - Peugeot 508 SW HYbrid 225 e-EAT8 Blue Lease Allure

  • 2018 - Peugeot 508 SW BlueHDi 130 S&S EAT8 Allure

  • 2018 - Peugeot 508 Berline PureTech 225 S&S EAT8 GT

  • 2015 - Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 GT

  • 2012 - Peugeot 508 SW RXH HYbrid4

  • 2012 - Peugeot 508 1.6 e-HDi Active

  • 2011 - Peugeot 508 SW 2.0 HDiF-140 Allure