Volkswagen ID.4 204 pk 1st Max

- 21 februari 2021

Groeispurt

Het elektrische offensief van Volkswagen begint een vlucht te nemen. Vorig jaar verkocht het merk uit Wolfsburg in totaal 134.000 EV's, een verdrievoudiging ten opzichte van 2019. Aan de ID.4 de taak om die groei nog wat extra kracht bij te zetten.

De elektrische ambities van Volkswagen Groep liegen er niet om. Het concern wil op dit vlak een zo groot mogelijk marktaandeel bemachtigen en zodoende komt er voor ieder merk dat onder de Wolfsburgse paraplu resideert een breed scala aan EV's op de markt. Na de ID.3 is de ID.4 het tweede model van Volkswagen dat op het MEB-platform staat, het EV-specifieke onderstel van Volkswagen. Hij deelt een aantal eigenschappen met zijn kleinere broertje: zo hebben ze dezelfde wielbasis en drijft de 204 pk sterke elektromotor in beide gevallen de achterwielen aan. De ID.4 is echter wel een flinke maat groter dan de ID.3 en in uiterlijk opzicht onderscheiden de twee modellen zich duidelijk van elkaar. Bewijst de ID.4 in meer opzichten zijn meerwaarde ten opzichte van de ID.3? Tijd om hem eens nader aan de tand te voelen.

204 pk
310 Nm
160 km/h
8,5 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 47.290
€ 57.690
€ 577 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Seat Ateca 1.5 TSI DSG-7 Xperience Business Intense

  • Jeep Compass 4xe 240 Plug-in Hybrid S

  • Peugeot 3008 SUV Hybrid Blue Lease GT Pack

  • Mercedes-Benz GLA 200 7G-DCT Premium Plus AMG Line

  • Mercedes-Benz GLB 200 7G-DCT Advantage

  • Ford Kuga 2.5 Plug-In Hybride ST Line X

  • Peugeot 3008 HYbrid4 GT

  • Skoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline Business

  • Audi Q3 35 TFSI S Tronic S Line

  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid Bi-Tone 2WD

  • Volvo XC40 D3 Geartronic Inscription