Nog net zo ruim
Het nieuwe infotainmentsysteem valt wat ons betreft een beetje uit de toon, omdat de behuizing in glimmend zwart niet helemaal aansluit op de rest van het dashboard. De werking is echter prima en hoewel het scherm niet overdreven groot is, biedt het wel een goede afleesbaarheid. Je kunt Apple Carplay draadloos activeren en desgewenst ook spraakcommando's opdreunen. De navigatie-informatie kun je eenvoudig op de digitale cockpit achter het stuur projecteren, wat ook een hele verbetering is ten opzichte van de ouwerwetse klokkenwinkel uit het pre-faceliftmodel. Nog een voordeel: de cruise control bedien je inmiddels gemakkelijk vanaf het stuur en dus niet meer met een los hendeltje. Het staat opgeruimder en het werkt gebruiksvriendelijker.
De bekleding van de stoelen is bij de modelwijziging ook aangepast. Je zit in de Xperience standaard op alcantara, afgewisseld met kunstleder. De stoelen bieden een prima zijdelingse steun en mechanisch kun je de lendensteun van de bestuurdersstoel aanpassen. De zitting is niet te verlengen, maar omdat deze al vrij lang is, worden de bovenbenen van langere bestuurders evengoed ondersteund. Achterin is de Ateca even ruim als voorheen, wat de auto nog steeds een stuk rianter maakt dan een Renault Kadjar of Kia Sportage.
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
Nissan Qashqai e-POWER N-Design
smart hashtag 3 66 kWh Brabus
Zeekr X Long Range RWD
BYD Atto 3 Design
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive
Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus
Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline
Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground