Hola!
De opgefriste Ateca geniet van een opgewaardeerde uitrusting ten opzichte van het uitgaande model. Led-koplampen, cruise control en airconditioning zijn standaard aanwezig, evenals lichtmetaal. Maar ook digitale radio en Apple Carplay heb je al vanaf het instapmodel Reference, die voor 28.100 euro in de boeken staat. De gereden Xperience Business Intense kost liefst 12.000 euro extra, maar dan heb je wel de zwaardere motor en de zeventraps automaat. De nog aan te vinken opties zijn vervolgens beperkt; de lakkleur, grotere wielen en het Driver Assistance Pack zijn de gekozen opties. Het maakt dat de auto een goeie 43 mille kost, terwijl we het panoramadak en elektrisch verstelbare stoelen aan onze neus voorbij zien gaan. Neem je met de éénliter benzinemotor genoegen, dan heb je behoorlijk veel auto voor je geld. En ook onze testauto is nog steeds ruim 10.000 euro goedkoper dan een vergelijkbaar uitgeruste Tiguan.
Seat heeft de Ateca een goede opfrisbeurt gegeven. Het uiterlijk is bijgepunt en het infotainment vernieuwd. Het interieur is niet meer het nieuwste, maar de auto blijft sterke kaarten in handen houden door zijn ruimteaanbod en fijne rijeigenschappen. Genoeg DNA van het Spaanse merk in zich om met recht Seat genoemd te worden. Het maakt dat je met een gerust hart Hola! tegen de Ateca kunt roepen, zoals de SUV zelf al in het donker op de grond projecteert.
- Ruim en comfortabel
- Lichtvoetig en een tikje sportief
- Schappelijke vanafprijs
- Geen milde hybridetechniek
- Automaat heeft flinke meerprijs
- Verouderd interieur
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
Nissan Qashqai e-POWER N-Design
smart hashtag 3 66 kWh Brabus
Zeekr X Long Range RWD
BYD Atto 3 Design
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive
Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus
Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline
Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground