Compleet en krachtig
De Hybrid weet de uitstoot van CO2 te beperken tot 30 gram per kilometer. Belangrijk omdat op zakelijk gebied steeds meer de nadruk op het beperken van de uitstoot komt te liggen en leaserijders zijn daarom vaak gebonden aan (semi-)elektrisch rijden. Voor de 3008 Hybrid is het bijkomende voordeel dat de auto minder BPM oplevert en om die reden als rijk uitgeruste Blue Lease Allure voor 42.970 euro de showroom uitrijdt. Een vergelijkbaar uitgeruste benzineversie met automaat kost zo'n 3.000 euro minder, maar dan moet je het doen met 'slechts' 130 pk. Zaken als navigatie (incl. laadpunten op de kaart), elektrische achterklepbediening en keyless entry zijn standaard aanwezig op de Hybrid. Voor lederen bekleding, draadloos opladen van de telefoon en de nachtzichtassistent dien je wel bij te betalen. De 5008 kost zo'n 2.500 euro extra ten opzichte van de 3008, maar er is een kanttekening te plaatsen: er is van dat model geen (plug-in) hybrideversie leverbaar.
Peugeot weet met haar plug-in cross-overs krachtige en veelzijdige auto's neer te zetten, die rijk zijn uitgerust en bovendien weer helemaal bijdetijds en luxe aanvoelen. De 225 pk sterke voorwielaangedreven versie is daarbij ook nog eens concurrerend geprijsd en doet je zelden verlangen naar meer vermogen. Als vierwielaandrijving geen must is, kunnen we je deze versie zeker aanraden. Met een elektrisch rijbereik van ruim 50 kilometer kunnen de meeste ritten ook nog eens volledig elektrisch afgelegd worden.
Foto's: Peugeot Nederland
- Snel, compleet en schoon
- Flinke elektrische actieradius
- Samen met 43 l benzinetank groot rijbereik
- Hoog gewicht
- Trekvermogen beperkt
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
Nissan Qashqai e-POWER N-Design
smart hashtag 3 66 kWh Brabus
Zeekr X Long Range RWD
BYD Atto 3 Design
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive
Mazda CX-5 e-Skyactiv G 194 AWD Takumi
Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine
Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus